lørdag 3. juli 2010

Det er deilig…


å være norsk i Danmark.
Og for vårt vedkommende så stemte ihvertfall det og mer til :)
Men etter en uke med sol, lekepark, sol, skattejakt, sol, dyrepark, regnskog og… mer sol møtte vi hverdagen i pøsende regn på kaien i Kristiansand i dag tidlig. Heldigvis var været litt bedre da vi omsiden kom til Stavanger så overgangen fra deilige varme feriedager ble ikke så stor.

Nå er bilen tømt, den første maskinen med skittentøy i gang og jeg har tid til å sitte ned og studere resultatet av skattejakten min. På tross av at de fleste ”antik og gjenbrug” skiltene i veikanten henviste til steder som kun holdt åpent i helgene klarte jeg å finne et par plasser som holdt åpent i ukedagene også. For meg er det som å komme til himmelen når jeg trer inn i disse velfylte gamle løene.

Det som fikk bli med meg hjem dette året var en lampe med glass skjerm og perlefrynser, noen glass, en utrolig flott skål som jeg tipper er fra 50-tallet, et stort broderi, en klokke fra 70-tallet, 2 røyke lamper fra slutten av 40-tallet (ugle og papegøye) og, den absolutte favoritten, et gammelt medisinskap.

Jeg fant også et gammelt askebeger med et dådyr, som sammen med skapet var en av favorittene mine, men dessverre så fikk jeg ikke dette helskinnet hjem. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal beholde det eller ikke… tiden vil vise… Alt det andre trenger en grundig vask før det vil komme sikkelig til sin rett, men det får vente til i morgen :)



1 kommentar:

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Tack för allt fint du skriver om mina smycken, blir så glad, Tack!
Jag ska nu se på din fina blogg.

Många Varma Sommarkramar
/Maggan

Related Posts with Thumbnails