søndag 5. desember 2010

Julekuler

Da er vi halvveis i adventstiden og omsider har det blitt noen julepregede aktiviteter her i heimen.


Hos meg har alle lyspærer en tendens til å ryke omtrent samtidig, så i løpet av et par dager føles det som om jeg får gjort lite annet enn å skifte lyspærer. Så mens det sto på som verst denne gangen slo det meg at formen minnet om julekuler og at de dermed fortjente nytt liv. Jeg klippet ut bilder med julemotiv, fant fram noen gamle glansbilder og limte i vei. Overflaten beskyttet jeg med 5 lag blank lakk før jeg malte metall delen og strødde glitter på. For å ha noe å henge snoren i surret jeg en tynn metall tråd rund.

Jeg har nå laget en tutorial for de som ønsker å skape sine egne kuler. Klikk her
In english

1 kommentar:

Spire sa...

Wow, for en knallbra ide! Skal aldri mer kaste lyspærer!:)
LenaE

Related Posts with Thumbnails