lørdag 7. august 2010

Baggy bukse

Min kjære datter var som snarest hjemom forrige helg. Siden jeg har vært nødt til å jobbe hele sommeren har hun fartet land og strand rundt til familie som har hatt mulighet til å ta i mot en liten sommergjest. Men forrige helg var hun som sagt en snartur hjemme mellom slagene. Hun har lenge ønsket seg en posete bukse i tynt dongeristoff, og siden vi ikke klarte å finne en som falt i smak på butikken fant vi ut at jeg kunne jo sy en… hvor vanskelig kunne det være liksom…


Første hinder var å få tak i stoffet. De stoffbutikkene jeg kjenner til her i distriktet hadde selvfølgelig ikke rett type dongeri, og ikke viste de om de kom til å få det heller, og stoff og stil på nettet var utsolgt (de har fått inn nytt nå så jeg) Så da var det å smøre seg med tålmodighet å ty til e-bay nok en gang. Pakken kom i posten fredag, så etter litt intensiv kvalitetstid med min datter på lørdag kunne prosjektet starte. Hun valgte selv stoffet til lommene, og kantebåndet er en rest fra min mors syskrin.

Første forsøk ble alt for høy i livet, trang rundt anklene og hadde så liten åpningen til lommene at det ikke var mulig å få hendene nedi. På det tidspunktet kunne jeg se tvilen i min datters øyne… hun hadde ikke mye tro på mammas sy-ferdigheter nå, og angret nok stort på at hun hadde satt i gang hele prosjektet. Hun så nok for seg at hun for syns skyld måtte sprade rundt i denne forferdelige kreasjonen for ikke å såre følelsene mine :)

Men jeg kunne jo ikke gi meg så fort, så da var det bare å rekke opp, klippe av og prøve på ny. Hadde heldigvis nok stoff til å lage helt nye lommer. Sydde også inn legg i livet for å unngå at den poset seg som en ballong over magen, og det fungerte bra. Vi ble i grunnen ganske så fornøyde med resultatet til slutt begge to. Bildene ble tatt i hyrten og styrten mandags morgen 5 min før vi skulle av gårde på flyplassen, så de kunne helt klart vært bedre. Men i skrivende stund har hun fortsatt ikke kommet hjem igjen så da får man ta hva man har :)

1 kommentar:

Amalie sa...

Eg elske denne boksen! :D
Glede meg skikkeligt møye te sommer tiå komme igjenn så eg kan brugan mere ! :D

Related Posts with Thumbnails