lørdag 13. april 2013

Tutorial - grytekluter




In english
Disse gryteklutene er både dekorative og enkle å lage. Størrelsen bestemmer du selv, men mine er ca  15 x 15 cm pga størrelsen på min firkantede quilte linjal :)



Dette trenger du:

Saks
Stoff, minimum to forskjellige mønster, men for en mer dramatisk effekt bruk 4.
Linjal
Flamme resistent padding (jeg kjøpte min på e-bay)
Bånd


Klipp opp 10 stoff firkanter (5 til hver gryteklut) og 2 padding stykker.


Brett 8 av firkantene i to og stryk bretten flat


Legg sammen to av trekantene, rygg mot rygg.


Legg den tredje f\trekanten på toppen


Brett opp hjørnet på den underste trekanten og legg det på toppen.


Firkanten bør nå se slik ut.


Legg den fjerde trekanten på toppen.


Brett opp hjørnet på den underste og øverste trekanten.


Legg den øverste trekanten ned først


Etter at den siste trekanten har blitt lagt ned så skal du ha en firkant som ser slik ut.


Tråkle båndet fast i et av hjørnene.


Legg på paddingen


Legg til slutt den siste stoffbiten på toppen.


Sy rundt hele firkanten og klipp av hjørnene.


Snu hele prosjektet via hullet som finnes der alle trekantene møtes.


Vips; en dekorativ gryteklut.

http://www.savvysouthernstyle.net
http://www.myrepurposedlife.com


7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!

Så fina grejer du gör! Annorlunda och en helt egen stil.

Jag driver en blogg där jag vill ge inspiration till kvinnor att våga starta eget. Många drömmer om det men de vågar inte ta steget.

Därför lyfter jag fram kvinnor som vågar och kan genom att skriva ett litet reportage och länka till sidan.

Jag undrar om du har lust att vara med? I så fall skickar jag över fem frågor som du får svara på och så lånar jag en bild hos dig eller så får du sända med en bild som jag får använda.

Hälsningar
Anna
annacecar.blogspot.com

Edny sine puslerier sa...

Det var en stilig måte å lage grytekluter på! Artig med noe annet:)

eWa sa...

De där grytlapparna blev ju riktigt fina ! Anar att man kan variera i det oändliga och det är ju riktigt kul! Kram Eva

Unknown sa...

Wow! Kjempestilig!! Dette fikk jeg lyst å prøve, klarte ikke helt å skjønne det bare ved å lese, men får det sikkert til om jeg følger instruksjonene dine trinn for trinn! Spennende:-)

Ruthe
PS! Jeg har forresten en giveaway på bloggen min nå om du vil være med!

Micupoftea sa...

Easy and cute! Nice tutorial. I make these smaller and use as coasters :)

Susi sa...

They are super pretty!!! Thank you for sharing! :) xo

Kristy sa...

Lovely, thank you! Saw your link at Happy Hour. :)

Related Posts with Thumbnails