tirsdag 1. mai 2012

Blonde/bånd lampeskjerm

De siste dagene har jeg lekt meg med farger. Men da jeg skulle ta bilder av resultatet gikk selvdølgelig kameraet tom for strøm, så jeg må vente litt før jeg får vist dere de prosjektene. Men det dere kan få se er mitt siste lampeskjerm prosjekt.

Noe husker kanskje min forrige lampeskjerm make over. En god ide som fungerte bedre på bilde enn i virkeligheten. Det beste med den varianten var det fine mønsteret den laget på veggen når den var tent og jeg har tenkt på måter jeg kan omskape det på helt siden jeg demonterte den forrige lampen.
Inspirasjonen kom etter at jeg dumpet borti denne bloggen.
For 10 år siden kjøpte jeg en lampe på loppemarked. Jeg elsker foten, men kunne ikke fordra lampeskjermen. I påvente av en god ide lot jeg den være som den var. Årene gikk og til slutt ble jeg så irritert på skjermen at jeg bare flekket av stoffet og lot den stå der som et tomt skall.


Nå var omsider tiden kommet til å oppgradere den og gi den verdigheten tilbake. Jeg samlet sammen alle blonder og bånd jeg hadde liggende, og bestemte meg for å gå for en nøytral fargeskala. Så var det bare å finne fram limpistolen og snurre lag på lag med blonder og bånd helt til jeg nådde toppen. Tror jeg med hånden på hjerte kan si at dette er et av de enkleste og minst tidkrevende prosjektene jeg har holdt på med. I tillegg så fikk jeg en lampe som tar seg godt ut både på bilde og i virkeligheten. 
 



8 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Knallfin!! Og så stilige skygger den kaster når den lyser!

Donna Wilkes sa...

Followed over from Winthrop Chronicles. Saw your pendants last week. I had to come see the lamp shade -Beautiful!!!

eWa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
eWa sa...

Lampskärmen passar ju perfekt till foten ! Flott blir det också med de fina skuggorna på väggen. Skuggor kan ju ibland vara lite kusliga men de här blir ju så skira och hemtrevliga. Här fick du till det riktigt bra Susanne :)Kram

10:47 2. mai 2012

cgammeter sa...

Hi Susanne: I'm Connie at http://hotflashncraftn.blogspot.com/, your new GF friend. I would love it if you stop by and be my friend, too.
Love the lamp shape, so vintage looking. Thank you for sharing.

Sarah sa...

Thanks for sharing over at The Winthrop Chronicles!

Kara at Petals to Picots sa...

Very pretty! Thanks for sharing at my party! Have a great weekend :)

Ashlee sa...

Gorgeous!

Related Posts with Thumbnails