onsdag 13. januar 2010

Avisguttlue

Det har etter hvert samlet seg en opp del rester og avkapp som jeg ikke hadde hjerte til å bare kaste. I et håndarbeids bla fra tidligere i høst fant jeg oppskrift på en stilig caps som hadde vært midt i blinken for datteren min. Jeg sydde sammen alle smådelene og gikk over alle skøytene med dekorsøm til jeg hadde nok til de 6 bitene som skulle sys sammen. Etter det sa det stopp og ingenting av det som sto i mønsterforklaringen var forståelig for meg lenger. Jeg valgte derfor å improvisere litt, noe som resulterte i at jeg måtte rekke opp prosjektet opptil flere ganger. I alt har jeg sikkert sydd hatten 3 ganger før den omsider ble ferdig. Men tilslutt var jeg meget fornøyd med resultatet. I hvert fall helt til min kjære datter skulle prøve og det viste seg at den var alt for liten… og jeg trodde jeg hadde tatt i siden jeg hadde valgt 12-14 år… Vi er tydeligvis en tanke tjukke i hue her i huset (noe som kanskje kan forklare hvorfor det var komplett umulig for meg å tyde mønsterbeskrivelsen…:)

1 kommentar:

Lissie sa...

Så mye flott og stilig du lager!
Falt ekstra for denne lua da! :)

Related Posts with Thumbnails