søndag 21. april 2013

Heklede baby luer


In english
Denne bedårende lille piken er min datter Amalies søster, Elea Sofie. Akkurat som sin søster så er også hun strålende blid omtrent hele tiden og jeg var så heldig at jeg fikk låne henne som modell til mitt lille baby lue eksperiment.


Jeg fikk tak i en god del egyptisk bomull fra en lokal garn butikk som desverre skulle legge ned.
siden jeg fortsatt er en hekle novise så kan jeg ikke begi meg inn på alt for tidkrevende prosjekter om jeg skal ha et håp om å noen gang bli ferdig. Men jeg begynner etterhvert å trenge litt større utfordringer enn vaskekluter så jeg bestemte meg for å prøver  baby luer.


Jeg har ikke brukt mønster på disse luene (noe som nesten er sant, men jeg prøvde å følge denne beskrivelsen, men av en eller annen grunn så ble hele prosjektet bare til et stort rot) Jeg var heldig med det første forsøket, den passet 4,5 mnd gamle Elea som hånd i hanske. solhatten var det verre med så den vil nok passe bedre til noen i 1-3 mnd alderen.) 


Jeg skal delta på Tou sommermarked i slutten av mai , så om jeg klarer å bli ferdig med litt flere av disse så kommer jeg nok til å ta de med der.

http://savvysouthernstyle.blogspot.com

3 kommentarer:

Unknown sa...

Søte luer :D

Unknown sa...

Kjempesøt lue og kjempenydelig modell! Stå på! Kanskje Ravelry har noen gode oppskrifter, men det ser jo ut som du klarer deg helt fint uten også!:-)

Ruthe

Unknown sa...

Oh this is so cute!

Do share it at the Friday Baby Shower - the link party for all things baby and pregnancy, Alice xx

Related Posts with Thumbnails