torsdag 5. november 2009

Smykkedisplay

Smykker var i mitt hus en evig kilde til frustrasjon. Om jeg i det hele tatt fant det jeg var ute etter så var det som regel så innfiltrert i en haug med andre at de var umulig å bruke uten først å ha brukt en time på å knytte opp. Siden plass ikke er det jeg har mest av trengte jeg noe som kunne henge på veggen. Løsningen ble en plankebit jeg hadde liggende sammen med en gammel bluse. Jeg elsket fargen og mønsteret på blusen, men som bruksplagg funket den absolutt ikke. (På meg i hvert fall…:)


Trakk stoffet på planken ved å stifte det fast på baksiden. Hamret deretter inn små spiker som smykkene skulle henge i. Mellom spikerne surret jeg ståltråd som jeg kunne henge øredobber i.
Ikke så veldig flott ved første øyekast, men når smykkene kom på plass synes jeg den ble riktig så dekorativ.

Men etter hvert som spikerne fikk sitt vedheng så oppdaget jeg at smykke samlingen min var litt større enn først antatt. Øredobbene forsvant bak mylderet av kjeder så jeg måtte finne på et alternativ for disse. Inspirasjon fant jeg på nettet, og hele greia ble til omtrent uten arbeid.
Spraymalte en gammel kobberramme jeg hadde liggende. Tok deretter og stiftet fast en heklebrikke og viola… ferdig. Er bare å henge øredobbene i blondene.

1 kommentar:

Smått og Stort sa...

Så smart! Dette må jeg prøve :)

Related Posts with Thumbnails